„Tūkstantmečio mokyklų projektas“ – investicija į ateitį !

Birželio 19 d. Linkuvos gimnazijoje vyko „Tūkstantmečio mokyklos I“ Nr. 10-011-P-0001 refleksinis renginys „Atrandu, tobulėju, ugdau“, kuriame dalyvavo visų Pakruojo rajono mokyklų pedagogai. Minėta programa tapo viena svarbiausiu švietimo investicijų paskutiniaisiais metais, jos įgyvendinimo metu į rajono ugdymo įstaigas buvo investuota beveik 2 mln. eurų. 200 tūkst. eurų skyrė Pakruojo rajono savivaldybė iš savo biudžeto lėšų, o likusi suma – iš valstybės biudžeto. Mokyklose įrengtos STEAM laboratorijos, atnaujintos interaktyvios priemonės, įrengta viešoji infrastruktūra, poilsio zonos bei kultūrinės erdvės. Tuo džiaugiasi Pakruojo ,,Atžalyno” ir Linkuvos gimnazijų bei Pakruojo ,,Žemynos“ progimnazijų bendruomenės, dvejus metus dirbusios, įgyvendinant minėtą projektą. Refleksinį renginį Linkuvos gimnazijoje organizavo Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centras.

Šio centro metodininkė Rima Leimontienė  projektą palygino su tiese, kubu ir spirale. Nes tai kelias nuo taško A iki taško B, projekto turinys su savo atradimais ir augimu, tai ėjimas ratais, neišvengiant posūkių, žingsniuojant tai pirmyn, tai atgal, nuolat savęs klausinėjant: „Ką mes darome?“, „Ir vėl?“, „Kiek galima?“, bet projektui baigiantis neslepiame džiaugsmo: „Visai gerai!“, „Žiūrėkime, ką padarėme!“

Atvykusius pedagogus, ugdymo įstaigų vadovus ir visus susirinkusius pasveikino renginyje dalyvavęs Pakruojo rajono savivaldybės meras Saulius Margis. Rajono vadovas pabrėžė šio projekto svarbą – Pakruojo krašte esančios mokyklos ne tik atnaujino savo infrastruktūrą, tačiau taip pat suteikė daugiau galimybių moksleiviams tobulėti. Pritaikytos mokyklų erdvės ne tik mokslinei, tačiau ir kultūrinei veiklai. Renginyje sveikinimo žodžius taip pat tarė vicemeras Virginijus Kacilevičius.

Renginio dalyvius pasveikino ir Linkuvos gimnazijos mokiniai, parodę meninę programėlę ir stebinę savo ekspresija, energija, puikiais meniniais sugebėjimais, tarsi dar kartą patvirtinę, kad šios gimnazijos stiprioji pusė – kultūrinis ugdymas, gimnazijos tradicijų puoselėjimas.

Refleksinio renginio metu buvo skaitomi pranešimai „Tūkstantmečio mokyklos“ projekto vykdytomis veiklomis kultūros, įtraukiojo ugdymo, neformaliojo švietimo, gamtos mokslų bei sporto srityse. Pranešimą  apie kultūrinio švietimo svarbą -,,Atveriant duris kultūrai“ pristatė Linkuvos gimnazijos  kūrybinių veiklų koordinatorė Toma Bubelytė ir Balsių pagrindinės mokyklos mokytoja Nida Svirplienė. „Skirtingi keliai į bendrą tikslą: kaip veikia įtraukties formos gimnazijoje” ir kokias įtraukties formas, pomėgių įvairovę ir kūrybiškumą taikė specialioji pedagogė Inta Bulaitienė ir mokinio padėjėja, neformaliojo švietimo mokytoja Laima Žemaičiūnienė iš Atžalyno gimnazijos. Dar viena atžalyniečių tema apie gamtos ir technologijų bei mokslo dermę, įsirengiant išmanųjį šiltnamį mokytojos Vidos Imanavičiūtės ir jos mokinių Godos Pociutės, Andrėjos Buteikytės, Ryčio Rimkaus pranešime ,,Nuo idėjos iki inovacijos: STEAM kelionė su Vilnius TECH“. Atžalyno gimnazijos socialinė pedagogė Roma Stočkė pranešime „Nuo refleksijos iki veiksmo: supervizijos nauda profesiniame gyvenime“-  kalbėjo apie supervizijos naudą profesiniame gyvenime, atkreipdama dėmesį, jog mokyklose ugdoma ateitį kursianti karta.

Išklausyti puikūs pranešimai. Akcentuotos mokinių stiprybės ir būdai, kaip jas reikėtų atskleisti, taip pat pripažinimo, pagarbos ir supratimo, kad galime ir privalome tilpti po ta pačia saule.

Antrojoje renginio dalyje atvykusius kolegas ir svečius maloniai stebino Linkuvos gimnazijos mokytojų pasiruošimas. Angėlė Zalunskienė, Vita Gudonienė stotelėje „Cheminė mozaika“ gamino ikrus. Relaksaciniai kūrybiniai užsiėmimai, vedami Vaidos Lapinskienės ir Dangutės Morkūnienės, sužavėjo patekusius į šią stotelę. Muzikos mokytoja Vaiva Klupšienė pakvietė į „Muzikos magiją“, kur ukulėlės, dūdelės, bei jų ritmika. Skonių tilto ieškojo Lora Kriščiūnienė ir Ligita Masilionienė, supažindinusios su žydiško beigelio (bubliko) istorija ir padėjusios išsikepti bei paragauti jo skonio. „Studija – kūrybos dažniai“ su Algimantu Masilioniu, Zenonu Prancelevičiumi, Joana Gelžiniene demonstravo, kaip gimsta įrašas studijoje. „Kūrybinė pertrauka: įkvėpk, iškvėpk, atrask“  su Reda Pėželiene, Odeta Daniševičiūte ir Daiva Ruginiene supažindino su įvairiais kūrybiniais žaidimais. Stotelėje „Žolynų siūlė“ Alma Važgauskienė ir Laura Prancelevičienė siuvinėjo siuvimo mašinomis, vėrė karoliukus.  Nijolė  Mikalajūnienė kartu su „Erdvės“ šokėjomis parodė, kaip  šokis gali būti naudojamas kaip metodas dalykinėse pamokose stotelėje „Tarpdiscipliniškas judesys“. „Kūrybos graviūra“ Roma Banionienė ir Kęstutis Kabašinskas parodė lazerinio aparato galimybes. „Pažink Linkuvą eidamas“, kurią organizavo ir vedė Lina Alekseriūnienė bei Laimonas Kupriūnas susidūrė ir su gamtos kaprizais: ėmė lyti! Įvairiuose patyrimų stotelėse gautas žinias bus galima pritaikyti  ne tik pamokoms, bet ir asmeniniam mokytojų tobulėjimui, pamokų integracijai, neformaliam ugdymui ar tiesiog laisvalaikiui. Tai ir puikus kolegų bendravimo ir bendradarbiavimo modelis.

Po kiekvienos dalies salėje sėdinčių mokytojų buvo prašoma įvertinti matytus ir girdėtus pranešimus bei patirtis. Nuskenavus QR kodą, ekrane netruko išryškėti: „smagu, kūrybiška, įdomu, šaunu, išradinga, daug padaryta, gražu, nustebino ir kitos teigiamos emocijos!

Renginyje dalyvavo Europos socialinio fondo agentūros darbuotojos, ekspertės Rūta Petrylaitė, Jurga Ilčiukė, Loreta Kačiušytė-Skramtai. Ekspertė Rūta Petrylaitė savo kalboje akcentavo mokytojo lyderystės stiprinimą, atsakomybę dirbant komandoje ir siekiant bendro tikslo.

Pakruojo rajono savivaldybės vicemeras Virginijus Kacilevičius priminė nelengvą TŪM projekto pradžią, kai reikėjo diskutuoti, tartis, ką ir kaip daryti. Tačiau pasiekti rezultatai ne tik jį, bet ir visus džiugina. Svečias linkėjo, kad nuveikti darbai duotų rezultatų, įsigytos žinios ir patyrimai bei visi ištekliai būtų naudojami. Pakruojo rajono savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Irena Mažulienė padėkojo visoms rajono mokykloms, įsitraukusioms į Tūkstantmečio mokyklų programos veiklas. Projektas buvo sudėtingas, rezultatas akivaizdus. Reikėtų pasidžiaugti mokytojų ir vadovų užsidegimu ir palinkėti, kad tos veiklos gyvuotų ir toliau.

Renginio pabaigoje rajono mokykloms, dalyvavusioms projekte, buvo įteikti Padėkos ženklai, padėkota Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centrui, Pakruojo rajono savivaldybės Švietimo skyriaus vyriausiajai specialistei Gražinai Plungienei – visiems, prisidėjusiems prie Tūkstantmečio mokyklų programos įgyvendinimo.

Renginį papuošė Virginijaus Kacilevičiaus dainos pagal kraštiečių V. Spudo, R. Pupinytės eiles. Pedagogai išsiskirstė jau nusiteikę vasaros atostogoms.

Alma BAJALIENĖ